Intensiv vecka på KTC

Hej!
 Jag har varit på KTC hela veckan därför har jag varit dålig på att uppdatera bloggen. Så det här veckan har verkligen varit händelserik, man har fått lärt sig så mycket saker, som man både gjort förr och som man aldrig har testat på. Jag lär mig mycket mer att få testa på än att sitta och läsa en bok hur man ska göra. När man gör sånt här så får man en Wake up call, vad är det jag egentligen gör?! Vad har jag gett mig in på? Det här kommer jag att jobba med mer eller mindre resten av sitt liv. Jag blir faktiskt jätte glad av att man möjligtvis funnit sitt "kall".

Vi har fått övat på PVK, syrgas, intramuskulär/subkutan injektion, sug av slem m.m. Det har varit super kul att lära sig, även om det kanske ser lätt ut så är det typ 100 steg som skall göras innan man ens är klar.
 


Vet ni vad ni ska göra i helgen? Jag har faktiskt inte planerat något, blir förmodligen plugg och slapp dagar. Mitt huvud är verkligen överbelastat av information och även massor med känslor som man bara tryckt ner och försökt stoppa undan som man inte har tid att handskas med.
På tal om något annat. Vädret! Våren verkar äntligen komma och det är så kul att se hur folk strålar upp när solen är framme och ingen springer runt i vinterjackor. Så sjukt skönt! Längtar verkligen till sommaren :)

Nu kom jessi så ska umgås med henne!

PUSS & KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: